CARA ATASI SENGGUGUT

Kebanyakan wanita normal akan mengalami masalah senggugut setiap kali sebelum atau semasa kedatangan haid. Setiap wanita akan mengalami sakit yang berbeza.

Masalah senggugut boleh menggangu urusan harian jika dibiarkan tanpa dirawat.

Terdapat 2 simptom ketika senggugut iaitu fizikal dan mental. Simptom mental boleh dilihat apabila seseorang wanita itu kelihatan stress, letih dan sukar tidur. Simptom fizikal pula seperti sakit perut, pening kepala dan lenguh badan.

Terdapat beberapa vitamin yang mampu merawat masalah senggugut tanpa ubat tahan sakit.


Mengandungi bekalan vitamin B yang penting seperti  B6 dan B12 dan di perkaya dengan asid folik. Membantu mengurangkan stress serta meningkatkan metabolisma badan dan memberi tenaga kepada wanita. Asid folik yang mencukupi dalam diet wanita hamil mampu mencegah risiko kecacatan otak dan saraf tunjang pada bayi


Asid Gamma Linolenik membantu memberi kelegaan dan mengekalkan kesihatan wanita sepanjang kitaran haid bulanan. Mengandungi asid lemak omega-6 dariapada minyak borage dan minyak bunga matahari. Digunakan sebagai rawatan alternatif untuk melegakan senggugut, sakit kepala, mengatur kitaran haid serta melegakan tanda-tanda menepos


Mengandungi kalsium dan magnesium untuk penjagaan tulang yang sihat dan kuat. Selain itu, kalsium boleh membantu melegakan sakit belakang dan kekejangan otot perut akibat senggugut. Kalsium juga mencegah masalah osteoporosis dalam kalangan wanita.



Dapatkan vitamin senggugut ini jika anda mengalami masalah senggugut yang teruk. Hubungi 017-9174735 untuk info.

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA KREATININ PESAKIT BUAH PINGGANG INI TURUN MENDADAK

SPAGHETTI MASAK LEMAK UDANG

CARA KECUTKAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN