CARA MUDAH BERHENTI MEROKOK

Perokok tegar ni memang susah nak berhenti merokok kerana mereka terlalu bergantung kepada rokok. Boleh dikatakan rokok adalah keperluan seharian bagi mereka. Hidup mereka tidak lengkap kalau sejam tak merokok.

Kandungan nikotin didalam rokok menyebabkan perokok sukar untuk berhenti merokok. Apabila merokok, nikotin memasuki paru paru dan meresap masuk ke dalam salur darah. Nikotin akan merangsang otak menghasilkan dopamine dan akan menyebabkan perokok berasa tenang dan bertenaga. Kalau kita lihat, kebanyakan perokok yang memandu berjaya bertahan setelah menyedut beberapa batang rokok di sepanjang pemanduan.

Selain nikotin, rokok juga mengandungi kandungan bahan kimia berbahaya yang lain dalam kuantiti yang banyak. Perokok berkemungkinan besar akan menghidap penyakit jantung, kanser dan kemandulan. Ia juga turut memberi kesan kepada orang sekeliling terutamanya ahli keluarga.

Ada diantara perokok tegar yang berusaha untuk berhenti merokok. Tetapi, mereka sangat takut dengan keadaan dimana mereka terpaksa melalui kesan sampingan (withdrawal effect) hasil daripada berhenti merokok. Withdrawal effect boleh mengambil masa sehingga berbulan untuk pulih sepenuhnya. Antara kesan yang biasa dihadapi untuk berhenti merokok adalah


  • Rasa kebas di tangan dan kaki
  • Rasa loya
  • Sakit kepala
  • Susah nak tidur
  • Berat badan meningkat
  • Murung
  • Menggeletar badan
  • Rasa nak demam
Kesan sampingan ini dapat menjejaskan kualiti hidup mereka yang nak berhenti merokok. Kebanyakan mereka yang masih gagal berhenti merokok adalah kerana mereka gagal mengharungi withdrawal effect ini. Akibatnya, mereka meneruskan tabiat merokok yang tidak sihat.

Dengan Vivix, in shaa Allah dapat membantu para perokok tegar yang nak berhenti meroko melalui withdrawal effect yang menyeksakan ini seterusnya berjaya meninggalkan rokok dengan selamat. Vivix adalah supplement yang dapat membantu perokok tegar untuk berhenti merokok kerana kesan daripada mengambil Vivix membuatkan para perokok merasakan yang merokok tidak sedap.





Jangan berlengah lagi. Jom dapatkan Vivix untuk membantu anda melalui withdrawal effect dan berjaya berhenti merokok dengan selamat dan mudah.

017-9174735

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA KREATININ PESAKIT BUAH PINGGANG INI TURUN MENDADAK

SPAGHETTI MASAK LEMAK UDANG

CARA KECUTKAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN