10 SEBAB PERLUNYA DETOKS

Sekarang ni banyak sangat kita dengar tentang detoks. Antara yang popular adalah detoks parasit. Apa yang best sangat dengan detoks ni? Sejauh mana ia mampu membantu kita? Jom kakak kongsikan 10 sebab kenapa kita perlu detoks. 

1. Singkirkan toksin dalam badan

Toksin merupakan bahan buangan terkumpul yang tidak diperlukan oleh badan kita dan mencemarkan tubuh. Toksin mudah masuk ke badan kita apabila kita terdedah kepada pencemaran. Contoh yang mudah ialah apabila kita memakan makanan yang bercampur dengan bahan kimia(tacun serangga) seperti sayur-sayuran. Toksin ini akan bersarang dan membiak didalam badan kita dan menjejaskan kesihatan. 

2. Mencegah penyakit kronik

Apabila toksin berkunpul didalam badan, kita mudah untuk terkena penyakit termasuklah penyakit kronik. Ini kesan dari akibat terlalu banyak terdedah kepada pencemaran luar. Dengan detoks, ia membantu mencegah dari terkena serangan penyakit yang tak diingini. 

3. Tingkat sistem imun badan

Apabila kerap sakit, ia sebenarnya berkait rapat dengan sistem imunisasi badan. Sistem imun badan menjadi lemah mengakibatkan selalu berlaku gangguan masalah kesihatan. Detoks mampu menguatkan lagi sistem imun badan agar ia kebal melawan sebarang penyakit. 

4. Menurunkan berat badan

Detoks sangat sinonim dengan penurunan berat badan. Kebiasaannya, orang yang ingin menurunkan berat badan akan ber detoks. Cara ini lebih cepat dari biasa. Ini kerana toksin dapat disingkirkan dengan cepat melalui program detoks pada tubuh badan kita. 

5. Melambatkan proses penuaan

Detoks membantu melindungi tubuh dari radikal bebas. Radikal bebas menyebabkan terjadinya penyakit dalam badan. Jika terdapat radikal bebas, ia menghalang tubuh dari menyerap nutrisi secara optimum. Detoks melancarkan proses penyerapan nutrisi seimbang dan vitamin untuk melindungi sistem tubuh. Oleh itu, detoks membantu melambatkan proses penuaan dan mengekalkan awet muda. 

6. Tingkatkan tenaga

Apabila sering melakukan detoks, tubuh akan terasa lebih ringan dan bertenaga. Aktiviti seharian juga tidak terganggu. Bukan sahaja kesihatan fizikal terjaga, kesihatan mental turut stabil. 

7. Tingkatkan kualiti hidup

Detoks mampu meningkatkan kualiti hidup. Apabila badan sihat, otak cergas, kita akan bahagia. Ini akan membantu mengurangkan stress kita. Segala kerja akan dilakukan dengan mudah.

8. Mencantikkan kulit

Apabila kita ber detoks, kita merawat penyakit dari dalam. Cara ini lebih cepat berkesan kerana kita membaiki sistem badan yang tercemar dari dalam. 

9. Kawal mental dan emosi

Jika tubuh badan berfungsi dengan baik, sudah pasti ia akan memberikan kesan positive kepada mental dan emosi kita. No stress memberikan kita kehidupan yang bahagia. 

10. Kembalikan keseimbangan sistem badan

Dengan ber detoks, ia membantu mengembalikan keseimbangan sistem badan ke tahap yang optimum. Ia juga membantu melancarkan fungsi sistem tubuh. 

Kakak tunjukkan kesan detoks yang positive setelah diamalkan. 





Detoks sangat membantu pada yang nak mengurangkan berat badan. In shaa Allah. 

Ada sesiapa nak kakak bantu untuk detoks badan? Boleh hubungi kakak. 


#PengedarShakleeShahAlam
#TsunamiShakleeFF
#FreedomFamilyBiz

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA KREATININ PESAKIT BUAH PINGGANG INI TURUN MENDADAK

SPAGHETTI MASAK LEMAK UDANG

CARA KECUTKAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN