MERAWAT BELL'S PALSY SECARA SEMULAJADI

Lately ni banyak dengar pasal Bell's Palsy. Apa tu bell's palsy? Bell's Palsy menyebabkan seorang pesakit mengalami kesukaran untuk menutup mata, pipi mengeras dan mulut jatuh kebawah serta menjadi senget sebelah. Bell's palsy tidak akan mengakibatkan seseorang itu lumpuh keseluruhan badannya.


Sehingga hari ini, doktor tidak dapat memastikan apakah punca sebenar yang mendorong kepada penyakit bell's palsy. Bell's palsy tidak berpunca daripada darah tinggi, diabetes atau penyakit kronik yang lain. Bell's palsy mungkin terjadi disebabkan oleh sejenis virus herpes yang menyerang bahagian saraf di muka. Apabila virus ini aktif, ia mengakibatkan saraf menjadi tegang dan keras.

Kebiasaanya, doktor akan memberi steroid kepada pesakit bell's palsy untuk memulihkan keadaan muka. Pesakit bell's palsy juga harus menjalankan fisioterapi untuk kembali pulih sediakala. Ada yang ambil masa begitu lama untuk pulih. Ada juga pesakit yang sembuh selepas 6 bulan. Segalanya bergantung kepada keadaan pesakit tersebut.
Di Shaklee, terdapat beberapa vitamin yang dapat membantu merawat bell's palsy secara semulajadi. Set vitamin ini telah banyak membantu memulihkan keadaan pesakit bell's palsy. Vitamin Shaklee lebih mesra dengan tubuh manusia kerana ia semulajadi.
  1. B complex - membetulkan semula saraf muka yang rosak
  2. Omega guard - menyokong pembentukan saraf baru yang kuat dan sihat supaya bahagian muka yang lumpuh kembali normal. Juga berfungsi untuk mengekalkan kesihatan mata yang terjejas akibat kelopak mata tidak dapat ditutup.
  3. Vitamin E - anti radang untuk mengurangkan radang bell's palsy
  4. Vivix - anti virus untuk merawat virus herpes yang menyebabkan serangan bell's palsy. Juga membantu untuk membaik pulih sel-sel di dalam sistem saraf supaya kembali seperti sediakala.
Dibawah ini disertakan beberapa testimoni daripada pesakit bell's palsy yang mengamalkan vitamin Shaklee.






Dapatkan vitamin bell's palsy daripada kakak. Hubungi 017-9174735 untuk maklumat lanjut.

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA KREATININ PESAKIT BUAH PINGGANG INI TURUN MENDADAK

SPAGHETTI MASAK LEMAK UDANG

CARA KECUTKAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN